|
Spożycie czegoś słodkiego w stresującej sytuacji łagodzi agresywne reakcje u osób szczególnie do nich predysponowanych - wynika z badań, które publikuje pismo "Journal of Experimental Social Psychology". |
|
Czytaj
|
|
|
Pokarmy o wysokim wskaźniku glikemicznym, takie jak słodycze, biały chleb, biały ryż czy ziemniaki, które powodują gwałtowny wzrost poziomu glukozy we krwi, mogą negatywnie wpływać na ryzyko raka trzustki u osób dorosłych. |
|
Czytaj
|
|
|
Były już doniesienia naukowców, że czekolada zapobiega udarowi mózgu, że łagodzi stres i skutki zawału. Ale najnowsze badania dowodzą, że flawonoidy z czekolady obniżają ciśnienie tętnicze krwi i zmniejszają znacząco ryzyko zawału. I wcale nie trzeba jeść dużo czekolady, wystarczy jedna kostka (7,5 g) dziennie. |
|
Czytaj
|
|
|
Kakao i gorzka czekolada są bogate w przeciwutleniające flawonoidy, które neutralizują wolne rodniki. A zwiększoną ilość wolnych rodników zaobserwowano w mózgu zarówno w przypadku udaru niedokrwiennego, jak i krwotocznego. |
|
Czytaj
|
|
|
O tym, że czekolada poprawia nastrój wiemy i bez naukowców. Ale to naukowcy dowiedli, że chroni nas także przed podwyższonym poziomem złego cholesterolu, zmniejsza ryzyko zawału czy udaru, oraz ma działanie antystresowe. Ale nie każda czekolada tak działa. |
|
Czytaj
|
|
|
Czekolada zapobiegająca śmiertelnym zawałom? Czy to możliwe? Przeczytaj o najnowszym odkryciu naukowców ze Sztokholmu, relacjonowanym na łamach Journal of Internal Medicine.
|
|
Czytaj
|
|
|
O zgubnych skutkach cukru wiadomo od dawna. Nie tylko powoduje nadwagę, zaburzenia jelitowe i niszczy zęby, ale także przyczynia się w dużym stopniu do rozwoju miażdżycy. Niszczy organizm nie tylko fizycznie, ale i psychicznie, wywierając negatywny efekt na funkcjonowanie mózgu. |
|
Czytaj
|
|
|
Wiemy już, że nadmierna konsumpcja cukru to nie tylko nadwaga, ale również choroby serca i cukrzyca a pośrednio także nowotwory, osteoporoza i inne choroby. Wiemy o tym, ale mimo to spożywamy więcej cukru niż w czasach, gdy wierzyliśmy w jego krzepiącą moc. Jak to zmienić? |
|
Czytaj
|
|
|
Właściwości odżywcze i lecznicze miodu doceniane były już w Starożytności, w tym przez Hipokratesa – „ojca medycyny”. A na czym polega rzeczywista wartość miodu? Czy rzeczywiście jest aż tak leczniczy jak twierdzą jego miłośnicy czy też to tylko kaloryczny cukier, jak twierdzą jego przeciwnicy? |
|
Czytaj
|
|
|